Kuinka kauan kestää päästä yli toisesta henkilöstä?

11.3.2020

Kuinka kauan kestää päästä yli toisesta henkilöstä?

Suomennettu hartaudesta: How long does it take to get over the other person? (Charlyne Cares Devotion 10.3.2020)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Heräsin aamulla, seuraavana päivänä siitä kun olimme menneet uudelleen naimisiin, ja ajattelin: “Mitä minä olen tehnyt?” Muista, tulin kotiin kuuliaisuudesta ja jumalanpelosta, en rakkaudesta. Herra eheytti sitten rakkauden, Häneen perustuen, mutta se vei aikaa.

Ensimmäiset päivät (tai viikot) ajattelin toista naista jatkuvasti. Kaikki mitä näin, luin tai tein muistutti minua hänestä, hänen kodistaan ja lapsistaan. Tämä tapahtui samaan aikaan kun yritimme Charlynen kanssa rakentaa avioliittoamme uudelleen. Onneksi Herra oli valmistellut vaimoni sitä varten.

Aina kun mutisin vihaisena “Tein virheen, kun tulin kotiin”, niin muutama minuuti myöhemmin vaimoni oli “rukoushuoneessaan”, eli talomme putkihuoneessa. (Luulin, että vaimollani oli pahoja vatsavaivoja, kunnes sain tietää, että hän rukoili siellä.)

Olet kuullut tuhlaajista, jotka tulevat kotiin vähäksi aikaa ja lähtevät sitten taas. Se särkee sydämemme, mutta niin käy joskus, koska joku odottava puoliso tai tuhlaaja ei ole valmis eheytymiseen. Jos oletat, että asiat normalisoituvat samana päivänä kun puolisosi tulee kotiin, kirjoitat meille taas pian “En tiedä mitä tapahtui! Hän lähti taas!”

Jos ajattelet nyt, että “Minun avioliittoni on erilainen. Minun puolisoni tulee kotiin 100% parantuneena”, niin Saatana on pistänyt sinut epäonnistumaan.

Kuinka kauan minulla kesti siinä? Noin pari vuotta. Oli se oikein tai väärin, niin asiantuntijat kertovat meille, että syrjähypyn jälkeen takaisin palaavat puolisot käyvät läpi 18-24 kuukauden suruprosessin toisesta henkilöstä. Charlyne oli viisas ja hän auttoi minut sen prosessin läpi. Samalla minä kerroin vaimolleni jokaisen yhteydenoton tai näköhavainnon siitä toisesta naisesta samana päivänä kun se tapahtui. Et uskoisi kuinka usein vihollinen laittaa sen toisen henkilön kumppanisi tielle. Tunnemme yhden korjausmiehen, joka lähetettiin sen toisen naisen talolle vuosia sen jälkeen, kun hän oli mennyt uudelleen naimisiin vaimonsa kanssa. Tuo viisas mies soitti vaimolleen heti, kun oli poistunut naisen talosta ja kertoi tapahtuneesta. Heillä on edelleen vahva avioliitto tänä päivänä.

Sinä tulet “seisomaan” avioliittosi puolesta, kunnes kuolema teidät erottaa, niin kuin Charlyne opettaa. Jos lakkaat rukoilemasta, silloin kun puolisosi kävelee sisään ovesta, ja kiellät häntä suremasta, pidä kirjat ja muut materiaalit lähelläsi, koska voimme Charlynen kanssa luvata, että tarvitset niitä taas pian.

Elintärkeä osa avioliiton puolesta seisomisessa on se, että annat Jumalan valmistella sinut, ei vain siihen että puolisosi tulee kotiin, vaan siihen että avioliiton eheytymisen työ alkaa. Voimme vaimoni kanssa vakuuttaa sinulle, että avioliiton eheytyminen on jokaisen kyyneleen arvoinen, jotka on vuodatettu sekä nyt että tuhlaajan paluun jälkeen. Jumala auttaa teidät eheytymisprosessin läpi, jos vain annatte Hänen tehdä sen.

Yhtenä iltana noin kaksi vuotta uudelleenavioitumisemme jälkeen olin työvuorossa ja ajoin pakettiautolla pimeydessä Floridan vesisateessa. Kun pyyhkäisin tuulilasin sisäpuolta, osuin aurinkolippaan, ja kuva minusta ja toisesta naisesta putosi kojelaudalle. Ensimmäinen ajatukseni oli “Miksi minä säilytän tätä?” Revin kuvan kahtia ja heitin sen ulos ikkunasta. Jumala oli vihdoin parantanut minut siitä toisesta naisesta. Aiemmin olin katsonut sitä kuvaa päivittäin ja nyt en edes muistanut, että minulla oli se. Myöhemmin sinä iltana kerroin tapauksesta Charlynelle. Iloitsimme yhdessä.

Tarkoitukseni ei ole lannistaa sinua, vaan valmistella sinut. Oletko valmis? Oletko todella valmis tuhlaajasi kotiinpaluuseen? Tänään voit kysyä Herralta, mitä muuta Hänen täytyy tehdä, jotta sinä olisit valmis yhteen suurimmista kokemuksista elämässäsi; SINUN avioliittosi eheytymiseen!

Olkoon sinun kätesi minun apuni, olenhan valinnut sinun säädöksesi. Herra, sitä minä toivon, että pelastat minut. Sinun lakisi antaa minulle ilon. Anna minun elää ja ylistää sinua, sinun päätöksesi olkoot minun tukenani.

Koska Hän elää,
Bob Steinkamp

P.S. Älä tee näin, ellei Jumala kehota sinua, mutta jos jollakin läheiselläsi on vaikeuksia päästä yli toisesta henkilöstä, niin voit lähettää tämän tekstin hänelle. Sen lisäksi laitan pari lisäajatusta.

Ensinnäkin, ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Taistelu, että päästään yli toisesta henkilöstä, voidaan voittaa, mutta vain Herramme Jumalan avustuksella ja ymmärtäväisellä puolisolla.

Toiseksi, jos olet vakavissasi avioliittosi suhteen ja vakavissasi haluat toisen henkilön pois elämästäsi, hänen kanssaan EI voi olla yhteydenpitoa puoleen vuoteen. Jokainen “Mitä sinulle kuuluu” -puhelinsoitto tai tekosyy yhteydenpitoon lisää vain bensaa liekkeihin, jotka pitää sammuttaa. Jos yhteydenpitoon on joku syy, kuten yhteinen lapsi, niin pistä joku kolmas henkilö ottamaan yhteyttä puolestasi. Avioliittosi on liian arvokas riskeerattavaksi.