Kiitos Jumalalle, Isälle

20.11.2018

Kiitos Jumalalle, Isälle

Suomennettu hartaudesta: Giving thanks to God the Father (Charlyne Cares Devotion 19.11.2018)
Joka viikko julkaisemme vierailijan kirjoituksen, jonka on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.
Kol 3:17

En tiedä teistä, mutta minulle nämä tulevat juhlapyhät ovat aina olleet vaikeita. Tänä vuonna huomasin olevani jopa vielä stressaantuneempi ja kyynisempi kuin aiemmin. Mitä väliä, jos en laittaisikaan kaikkia koristeluita tänä vuonna? Miten saisin kaikki tehtyä, kun töitäkin pitää tehdä? Mistä saisin rahat asioiden maksamiseen? Milloin minusta tulisi rikas?

Sitten luin yllä olevan Kolossalaiskirjeen jakeen. Se avautui minulle. Yritin jotenkin saada tehtyä lomien “velvollisuuksia”, tein sitä mitä piti ja sain asioita tehtyä, koska sitä minulta odotettiin. Mutta en tehnyt sitä Herran Jeesuksen nimessä. Enkä kiittänyt Jumalaa, Isää.

Lupasin itselleni, että yrittäisin herätellä “kiitollisen mielen” tänä aikana. Lupasin itselleni, että mitä tahansa tekisin, tekisin sen Herran Jeesuksen nimessä. Arvaa mitä. Se on jo saanut aikaan muutosta.

Tämä on hullua ja kiireistä aikaa vuodesta, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö minun pitäisi käyttää aikaa laskeakseni siunauksiani. Olen kyllä kokopäivätyössä, eikä minulla ole paljoa ylimääräistä aikaa asioiden hoitamiseen. Joka aamu annan kuitenkin kiireisen päiväni Jumalalle, Isälle. Joka aamu kiitän Häntä siitä, että minulla on työ, että työskentelen rakastavien ja huolehtivien ihmisten parissa, että voin saada aikaan muutosta jonkun toisen elämässä. Vaatii tietoista vaivaa ottaa Jeesus mukaan päivääni. Ja se on jo tuonut lisää toverillisuutta, enemmän hymyjä ja ylävitosia, enemmän naurua ja vähemmän nurisemista. Mutta mikä tärkeintä, se on muuttanut sydäntäni. Ajan kotiin hymyillen, kiitän Jumalaa takana olevasta päivästä, siitä että Hän on minun kanssani ja rakastaa minua.

Entä juhlapyhien ruokaostokset? No, teen nekin Herran nimessä. Se ei tuo minulle enempää aikaa, eikä se tuo minulle enempää rahaa. Mutta saan siitä kiitollisen sydämen. Asiat ovat kyllä tiukilla, mutta kiitän Jumalaa, Isää, siitä, että voin viettää tätä juhlapyhää lasteni ja lastenlasteni kanssa. Ja siinä on kyllä häslinkiä laittaa ruokaa ja siivota ja saada kaikki valmiiksi, mutta on siunaus saada jakaa työni hedelmät rakkaitteni kanssa. Se tarkoittaa kyllä ylimääräistä työtä ja ylimääräisiä kuluja, mutta siunaukset ylittävät moninkertaisesti näkemäni vaivan. Ja koska teen töitä Herran nimessä, se tekee kaikesta niin paljon parempaa.

Ja ne kammoksutut juhlakoristelut. Se juhlajuttu, josta vähiten pidän. Laatikoiden raahaaminen ylös kellarista, kuusen kasaaminen, koristelut seinille ja ovelle. Vävyni on kuitenkin aina auttamassa ja hän tuo aina mukanaan lapsenlapset. Se on jo itsessään siunaus. Siunaus, jonka saatan “unohtaa”, jos en tee töitäni Herran nimessä ja kiitä Jumalaa, Isää.

Kiitospäivä ei ole vain päivä kalenterissa tai aika vuodesta. Kiitollisuus on elämäntapa, asenne, sitoutuminen siihen, että ylistämme Herraamme ja Kuningastamme joka päivä, teemme kaiken Hänen nimessään, kiitämme Jumalaa, Isää, kaikesta siitä, mitä Hän on tehnyt meille. Se elää sydämissämme ja näkyy rukouksissamme. Se täyttää ylistyksemme ja valaisee tiemme. Se tulee esiin pyyteettömässä rakkaudessamme ja sitä ylistetään anteeksiannossa. Se on tiemme rauhaan.

Kun tänä päivänä katsot kaikkea työtä ja aikaa ja kustannuksia tulevista juhlapyhistä, anna se kaikki Jumalalle. Lupaa Hänelle, että kaikki mitä teet, sanoin tai teoin, teet sen Herran Jeesuksen nimessä ja kiittäen Jumalaa, Isää. Näe sitten tietoisesti vaivaa elääksesi tuo lupaus todeksi. Meillä on niin paljon asioita joista olla kiitollisia. Ei ikinä unohdeta sitä. Rukoilen, että tulevana kiitospäivänä voisitte kaikki pistää syrjään huolenne ja murheenne, kumartua Luojan edessä ja sanoa “Kiitos, kun pelastit minut. Kiitos, kun rakastat minua. Kiitos lupauksistasi.”

Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa! Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on jo lähellä. Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
Fil 4:4-7

Kiitollinen kaikesta, millä Jumala on minua siunannut,
Kim
Nebraska, USA