Jumalan täydellinen rauha

Suomennettu hartaudesta:
God’s perfect peace
Charlyne Cares Devotion 6.6.2018

Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Joh 14:26-27

Voisitko antaa kaikista suurimman Neuvonantajan, Pyhän Hengen, opettaa sinulle asioita, joita sinun tulisi tietää avioliiton eheytymisestä? Rukoilen, että etsit Pyhää Henkeä ja pyydät Häntä opastamaan ja ohjaamaan jokaista askeltasi rukoillessasi avioliittosi heräämistä henkiin ja uudelleenrakentumista Jumalan voimalla. Tiedän sen kivun, jossa olet, mutta älä pelkää. Herra on aivan vierelläsi ja Hän haluaa antaa sinulle Hänen täydellisen rauhansa.

Tunteesi ja tuntemuksesi saattavat heitellä ylös alas. Rukoilen, että saan rohkaistua sinua etsimään Herraa, silloin kun et pysty tekemään enää muuta, kuin vajoamaan polvillesi ja huutamaan avuksi Hänen jumalallista apuaan ja väliintuloaan kriisissäsi tänä päivänä. Herra Jumala voi antaa sinulle Hänen rauhaansa minkä tahansa myrskyn keskellä.

Jeesus astui veneeseen, ja opetuslapset seurasivat häntä. Järvellä nousi äkkiä ankara myrsky. Aallot löivät yli veneen, mutta Jeesus nukkui. Silloin opetuslapset herättivät hänet ja sanoivat: “Herra, pelasta meidät! Me hukumme.” “Miksi te noin pelkäätte, vähäuskoiset?” Jeesus sanoi. Sitten hän nousi ja nuhteli tuulta ja aaltoja, ja tuli aivan tyven. Ihmiset hämmästyivät ja sanoivat: “Mikä tämä mies on? Häntähän tottelevat tuulet ja aallotkin.”
Matt 8:23-27

Sinusta saattaa tuntua siltä, että olet veneessä ja olosuhteiden myrsky yrittää hukuttaa sinut ja perheesi. Aallot saattavat heitellä sinua edestakaisin, mutta Herrasi Jeesus on siellä sinun kanssasi. Mene Hänen luokseen ja Hän nuhtelee tuulta ja aaltoja. Tiedän sen pelon, jota vastaan kamppailet, mutta Jeesus on ainoa oikea vastauksesi! Jumala antaa sinulle etsimäsi rauhan.

Pyydä Jumalaa antamaan sinulle rauha myrskysi keskellä. Kun odottamattomat koetukset ja koettelemukset tapahtuvat – pysähdy, huuda avuksi Jeesusta! Anna Herran olla kanssasi elämäsi pimeimpinä tunteina. Hän on Ainoa, joka voi auttaa sinua. Hän antaa sinulle rauhan ja vastaukset kaikista mahdottomimpiin olosuhteisiin. Kyllä, vihollinen on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan sinut, avioliittosi ja rakkaimpasi. MUTTA JUMALA on suurempi!

Sille, jonka mieli on luja ja vakaa, sinä turvaat rauhan, kun hän turvautuu sinuun. Ajasta aikaan luottakaa Herraan, sillä Herrassa on turva, Herra on ikuinen kallio.
Jes 26:3-4

Sinulla voi olla uskoa ja voit luottaa Häneen tänä päivänä elämäsi myrskyistä huolimatta. Tiedä, kuka olet Kristuksessa. Kulje uskossa ja voitossa olosuhteistasi huolimatta. Kerro Herrallesi kaikki ongelmat, pane ne Hänen jalkojensa juureen joka päivä ja sano “Luovutan kaiken Sinulle. Herra, näytä minulle Sinun tahtosi ja tiesi. Herra, Sinä voit siirtää kaikki elämäni vuoret. Seuraan sinua ja pidän kiinni Sinun vakaasta, lujasta kädestäsi. Kerro minulle joka päivä, mitä tehdä.”

Itse rauhan Herra suokoon teille rauhan, aina ja kaikin tavoin. Herra olkoon teidän kaikkien kanssa.
2 Tess 3:16

Sinulla voi olla sisäinen rauha ja voima Herralta, kun kuljet yhteydessä Hänen kanssaan. Se tapahtuu niin, että luet Hänen sanaansa päivittäin saadaksesi voimaa, viisautta ja ymmärrystä. Tein monia virheitä avioliitto-ongelmiemme aikana, koska en tuntenut Jumalan Pyhää Sanaa. (Hoos 4:6)

Jokaisen pimeän myrskyn keskellä on rauhaa. Vihollinen yrittää piinata sinua asettamalla yllesi pelkoa ja toivottomuutta. Tunnista vihollinen. Nouse ylös ja ala taistella vihollista vastaan Jumalan Sanalla. Ota Raamattusi ja puhu ääneen joitakin Jumalan lupauksia käyttämällä Hengen miekkaa. Vihollisen täytyy paeta luotasi! Kerro Herralle, että luotat Häneen, uskot Häneen ja tiedä, että Hän on turvapaikkasi, linnakkeesi ja rauhasi elämässäsi.

Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.
Joh 16:33

Puolisosi ei ikinä tule saamaan sitä rauhaa, josta me puhumme, ennen kuin hän kääntyy pois nykyisestä tottelemattomuudestaan tai synnillisestä elämäntyylistään. Sen takia sinun päivittäiset rukouksesi ovat niin tärkeitä. Seisot “muurinaukossa”, esirukoilet hänen puolestaan, että hän nöyrtyisi, huutaisi avukseen Jumalaa, katuisi ja kääntyisi pois itsekkäiltä, syntisiltä teiltään.

Jeesus on ainoa vastaus kaikille syntisille, tuhlaajapuolisoille ja lapsille, jotka ovat päättäneet tehdä syntiä ja elää elämäänsä tottelemattomuudessa, siveettömyydessä ja itsekkyydessä. He jättivät puolisonsa ja lapsensa korvikkeen takia, joka ei ikinä tuo heille onnea tai rauhaa.

Anna tänään Herran antaa sinulle Hänen täydellistä rauhaansa myrskysi keskellä. Sinä ja minä voimme rukoilla, että tuhannet kärsivät puolisot sitoutuisivat uudelleen avioliittoonsa ja luovuttaisivat elämänsä Herran käskyjen alaiseksi juuri nyt. Herra, tuo satoja tuhlaajalapsiasi kotiin tänään Jeesuksen nimessä!

Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä.
Ef 2:17

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.