Jumala laittoi sydämeemme halun eheytyä

2.3.2020

Jumala laittoi sydämeemme halun eheytyä

Suomennettu hartaudesta: God planted in our hearts the desire for restoration (Charlyne Cares Devotion 2.3.2020)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Sen jälkeen kun olen alkanut seisomaan avioliittoni eheytymisen puolesta, olen pohtinut mielessäni, onko tämä halu vain pakkomielle vai onko se oikeasti unelma, jonka Jumala on asettanut sydämelleni.

Tiedän, että monet odottavat puolisot ovat miettineet tätä, koska jokin vahva asia sisällämme saa meidät seisomaan avioliiton puolesta, huolimatta siitä mitä silmämme näkevät (puolison välinpitämättömyys, toinen nainen tai mies, avioliiton ulkopuolinen lapsi), mitä korvamme kuulevat “En rakasta sinua”, “En ikinä tule takaisin luoksesi”, ja mitä muut sanovat (mukaanlukien johtajat ja pastorit) “Et voi tehdä enää mitään muuta, aviomiehesi ei ikinä muutu”, “Jumala haluaa, että olet onnellinen. Hän antaa sinulle uuden mahdollisuuden rakentaa elämääsi” tai “Unohda tuo hullu ajatus, tuo pakkomielle; avioliittosi on ohi, mene eteenpäin.” Monet kerrat he saavat meidät pökerryksiin ja uskomaan, että tämä unelma eheytymisestä on yksinkertaisesti vain pakkomielle.

Olen oppinut näiden hartaustekstien kautta, että meillä tulee olla läheinen suhde Jumalaan, koska Hän on se, joka on laittanut halun sydämeemme ja tekee siitä myös totta. Siksi meidän tulee olla henkilökohtaisesti lähellä Häntä ja vastaanottaa Hänen sanansa ja ohjeensa, eikä kulkea sen mukaan, mitä näemme, mitä kuulemme, tai mitä kolmannet osapuolet sanovat.

Tällä tavalla olen löytänyt kolme asiaa, jotka ovat antaneet minun jatkaa odottamista:

1. Usko ja julista joka päivä sitä Sanaa, jonka Jumala antoi sinulle, silloin kun Hän antoi halun sydämeesi. Minun kohdallani Jumala on alusta asti antanut minulle monia sanoja ja lupauksia, jotka pitävät minut pystyssä. Tässä on joitakin:

Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä. — Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle!
Jes 62:6-7

Olen aina uskonut, että Jumala uudelleenrakentaa avioliittomme ja meistä tulee siunaava todistus muille.

Kansat, jotka silloin vielä ovat ympärillänne, tulevat tietämään, että minä, Herra, olen rakentanut sen, mikä oli raunioina, ja istuttanut aution maan. Minä, Herra, olen puhunut, ja näin minä myös teen.
Hes 36:36

Olen aina uskonut, että Jumala rakentaa jotakin uutta tyhjästä.

Olkoon ilosi Herrassa, niin hän antaa sinulle mitä sydämesi pyytää.
Ps 37:4 (Raamattu kansalle)

Rakastamalla Jumalaa ja iloitsemalla Hänestä tulen näkemään eheytymisunelman toteutuvan.

2. Etsi Jumalalta vahvistusta. Epäilyksen hetkinä pyydä Jumalalta varmistusta siitä, että sinun pitää jatkaa seisomista avioliittosi puolesta. Jumala on vahvistanut minulle Sanassaan, Hän on näyttänyt minulle unia, Hän on puhunut minulle hartaustekstien kautta. Meidän kaupungissamme, jossa ei yleensä näy Covenant Transport (Liitto Kuljetus) -rekkoja, Hän on näyttänyt niitä minulle vahvistuksena siitä, että minun tulee jatkaa seisomista. Jumala on uskollinen tässä.

Kyllä Jumala puhuu, puhuu toisenkin kerran, mutta ihmiset eivät sitä huomaa. Unessa, öisessä näyssä hän puhuu. Kun ihminen vaipuu uneen, kun hän nukkuu vuoteellaan, silloin Jumala avaa hänen korvansa ja varoittaa ja uhkaa.
Job 33:14-16

3. Usko Jumalaan. Jos Hän laittoi tämän unelman sydämellesi, älä luovuta ennen kuin näet sen toteutuvan. Kulje joka päivä uskoen, että on vain ajan kysymys, milloin vastauksesi saapuu. Älä menetä uskoasi; älä lannistu. Nouse ylös ja odota hiljaa avioliittosi eheytymisen päivää.

Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!
Luuk 1:45

Anna tämän päivän olla se, kun nouset ylös taas kerran ja seisot, kunnes Jumala uudelleenrakentaa kuolleen avioliittosi. Silmäsi näkevät sen; Jumala täyttää lupauksensa.

Seisoen lujasti avioliittoni puolesta elämän ajan.

Elizabeth
Kolumbia