Hyvää isänpäivää!

Ja terveisiä kaikille täältä talviselta Vuolijoelta. Meille syntyi vajaa pari viikkoa sitten pieni poikavauva 😍👶 tämä saattaa aiheuttaa hieman taukoja uusien julkaisujen välillä! Jos et malta odottaa uutta julkaisua, niin vanhoja artikkeleita pystyt selailemaan kätevästi täältä.

Vielä viisi vuotta sitten en olisi osannut kuvitella olevani nyt tässä tilanteessa. Viisi vuotta sitten Mikko oli masentunut, häntä ahdisti asua pikkukylällä ja elämässä ei ollut tarkoitusta. Mikko vietti paljon aikaa tietokoneella. Minä taas en osannut rukoilla Jumalalta muuta kuin että “muuta Mikkoa!” En lukenut Raamattua, en osannut rukoilla Mikon puolesta, enkä nähnyt miten itse olisin voinut muuttua.

Sitten yhtäkkiä Mikko yhtenä päivänä lähti toisen naisen matkaan ja minä jäin järkyttyneenä yksin kotiin. Onneksi se herätteli minut etsimään Herraa. Aloin rukoilemaan ja lukemaan Raamattua. Tiesin heti alusta asti, että minun pitää antaa Mikolle anteeksi. En kuitenkaan oikein tiennyt miten, ja mitä kaikkea se tarkoittaisi.

Kun löysin Rejoice Marriage Ministryn, huomasin että on muitakin, jotka odottavat puolisoaan takaisin. RMM:n kautta opin, mitä on pyyteetön rakkaus. Ennen sitä ajattelin, että minun pitää asettaa Mikolle joitakin rajoja ja “suojella itseäni”. RMM:n myötä opin antamaan KAIKEN Jumalalle ja luotin siihen, että Hän suojelee ja varjelee minua. Sitten uskalsin sanoa Mikolle, että odotan häntä takaisin vaikka 80-vuotiaaksi asti. Ja Mikko tiesi, että olin tosissani.

Nyt meillä on kaksi lasta ja olemme onnellinen perhe. Vau! Mitä rukous voikaan saada aikaan viidessä vuodessa. Rukoilen edelleen Mikon puolesta päivittäin. Ja nyt rukoilemme myös yhdessä, mitä en olisi osannut kuvitellakaan viisi vuotta sitten.

Jos sinä olet nyt yksin ja puolisosi on poissa, niin käytä tämä aika siihen, että rukoilet, luet Raamattua ja lähennyt Herran kanssa. Hän on sinua lähellä! Ehkä nuo asiat olivat jääneet taka-alalle avioliitossasi ja nyt Herra haluaa herätellä sinua niin kuin Hän herätteli minutkin.

Halusin vielä tähän loppuun jakaa yhden ystävämme todistuksen, johon myös liittyy avioliiton eheytyminen. Olkoon se rohkaisuna sinulle! Todistuksen voit käydä katsomassa täältä. Samalta Youtube-kanavalta löytyy pari muutakin ystäviemme todistusta. (Todistukset eivät liity yksiavioliitto.fi-nettisivuun.)

Jos et ole vielä käynyt kirjoittamassa yleistä rukouspyyntöä rukousseinälle, niin voit tehdä sen täällä. Muista myös rukoilla muiden puolesta, jotka ovat kirjoittaneet seinälle!

Jos haluat kertoa meille, miten Jumala on vastannut sinun rukouksiisi, niin kirjoita siitä rohkaisuseinälle.

Jos haluat liittyä sähköpostilistalle, jotta saat viestin aina uuden julkaisun ilmestyessä, niin voit tehdä sen nettisivun alaosassa.

Siunattua isänpäivää sinulle!

Raisa