Herra, pelasta minut

14.6.2019

Herra, pelasta minut

Suomennettu hartaudesta: Lord, rescue me (Charlyne Cares Devotion 14.6.2019)

Vastaa minulle, Herra! Vastaa pian, kauan en enää jaksa! Älä kätke minulta kasvojasi, muutoin olen haudan partaalla. Sinuun minä turvaan — osoita laupeutesi jo aamuvarhaisesta! Sinun puoleesi minä käännyn — opeta minulle tie, jota kulkea! Herra, pelasta minut vihollisteni käsistä! Sinun luonasi olen turvassa. Sinä olet minun Jumalani — opeta minua täyttämään tahtosi! Sinun hyvä henkesi johdattakoon minua tasaista tietä.
Ps 143:7-10

Roikkuuko avioliittosi hiuskarvan varassa? Pyydä Herraa pelastamaan sinut ja loukkaantunut avioliittosi olosuhteistasi huolimatta. Huuda avuksi Herraa. Etsi Hänen kasvojaan ja seiso Hänen lupauksissaan, jotka löytyvät Raamatusta.

Herra haluaa muuttaa teidän elämänne lopullisesti. Sinun tulee päättää palvella Herraasi ja luottaa Häneen täydellisesti kaikessa. Rukoilen, ettei sinusta tulee samanlaista kuin israelilaisista, jotka viivästyivät vaeltaessaan erämaassa monta vuotta, koska he jupisivat tyytymättöminä, valittivat, ja heillä oli epäuskoa sydämessään.

Rukoilen, että olet päättänyt seurata Herran ohjeita ja pyytänyt Herraa pelastamaan sinut ja puolisosi vihollisen hyökkäyksiltä. Rukoilen, ettet luovuttaisi. Älä ikinä unohda niitä lupauksia, joita Herra on antanut sinulle siitä, että odotat Häntä uudelleenrakentamaan ja eheyttämään avioliittosi.

Jeesus esitti opetuslapsille vertauksen opettaakseen, että aina tulee rukoilla, koskaan lannistumatta… Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?
Luuk 18:1, 7-8

Miten voimallinen sanoma! Ajattele! Mietiskele sitä! Miten paljon sinä rukoilet? Rukoiletko raamatunkohtia omalla ja puolisosi nimellä? “Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.” Hepr 4:12. Rukoilen, että isoat ja janoat Jumalan sanan lukemista päivittäin. Pyydä Herraa avaamaan hengelliset silmäsi ja korvasi ja pyydä Häneltä Hänen jumalallista viisauttaan.

Herra haluaa paljastaa tahtonsa sinulle rukouksessa ja hartaushetkessä. Olkaamme enemmän Jeesuksen kaltaisia rukoushetkessämme. Anna Herrasi käyttää sinua osoittamaan Jumalan voima, niin että ihme tapahtuu ja avioliittosi parantuu.

Tiedätkö Danielin uskollisuudesta Jumalalle ja Hänen sanalleen? Monien ihmisten kateellisuus johti heidät asettumaan Danielia vastaan, koska hänet ylennettiin arvossa kolmanneksi siinä valtakunnassa. Danielin viholliset saivat kuningas Dareioksen laatimaan määräyksen, että jos joku kolmenkymmenen päivän aikana rukoilee jotakin keneltä tahansa jumalalta tai ihmiseltä paitsi kuninkaalta, hänet heitetään leijonien luolaan.

Kun Daniel sai tietää, että tällainen määräys oli annettu, hän meni taloonsa. Sen kattohuoneen ikkunat olivat Jerusalemiin päin, ja kolme kertaa päivässä Daniel polvistui siellä ja rukoili ja kiitti Jumalaansa, niin kuin hänellä ennenkin oli ollut tapana.
Dan 6:10

Kuningas tuli murheelliseksi ja halusi pelastaa Danielin, mutta viholliset painostivat kuningasta ja muistuttivat häntä siitä, ettei mitään kuninkaan antamaa määräystä saa muuttaa. Olosuhteet näyttivät toivottomilta Danielille, mutta Jumala! Tämä sinun tulee muistaa omista olosuhteistasi, jotka vyöryvät sinua vastaan aviomieheltäsi tai vaimoltasi, joka on muuttunut vihollisesi joksikin aikaa. Mutta Jumala! Hän voi pelastaa sinut viholliselta. Huuda Häntä avuksi ja rukoile enemmän kuin koskaan ennen ja katso, mitä Herra tekee. Luetaan yhdessä loput Danielin kirjan luvusta 6:

Silloin kuningas käski noutaa Danielin ja heittää hänet leijonien luolaan. Kuningas sanoi Danielille: “Sinun jumalasi, jota sinä alati palvelet, pelastakoon sinut!” Luolan suulle tuotiin kivi, ja kuningas sulki sen sinetillään ja ylimystensä sineteillä, ettei mikään voisi muuttaa Danielin kohtaloa… Aamun koitteessa kuningas nousi ja kiirehti leijonien luolalle. Tultuaan luolan suulle hän huusi Danielia murheellisella äänellä ja sanoi: “Daniel, elävän jumalan palvelija! Onko jumalasi, jota sinä alati palvelet, pystynyt pelastamaan sinut leijonilta?” Daniel vastasi: “Ikuisesti eläköön kuningas! Minun Jumalani lähetti enkelin sulkemaan leijonien kidan, eivätkä ne vahingoittaneet minua, koska Jumalani havaitsi minut viattomaksi, enkä minä ole tehnyt mitään väärää myöskään sinua kohtaan, kuningas.” Kuningas ilahtui kovin ja käski nostaa Danielin luolasta. Hänet nostettiin ylös, eikä hänessä ollut mitään vammaa, sillä hän oli luottanut Jumalaansa.
Dan 6:16-17, 19-23

Voimme oppia voimakkaan opetuksen Danielilta. Älä ikinä unohda rukouksen voimaa ja ihmeellisen mahtavan Jumalamme voimaa. Palvelet ylösnoussutta Pelastajaa, joka on kukistanut Saatanan, joten ala kulkemaan uskossa. Usko, että Jumala pelastaa sinut mistä tahansa koetuksesta tai koettelemuksesta! Jumala vihaa eroa ja loi avioliiton. Jumala haluaa eheyttää avioliittosi!