Herra, minä luotan sinuun

16.2.2022

Herra, minä luotan sinuun

Suomennettu hartaudesta: Lord, I trust you (Charlyne Cares Devotion 16.2.2022)

Herra vastatkoon sinulle hädän päivänä, suojatkoon sinua Jaakobin Jumalan nimi! Lähettäköön Herra sinulle avun pyhäköstä, vahvan tuen Siionista!
Ps 20:1-2

Oletko taistelun keskellä? Tuntuuko sinusta, että vihollinen on voitolla? Pyydä Herraa puhumaan sydämeesi. Huuda avuksi Herraa hädän päivänäsi. Kuinka usein sinä rukoilet? Kun minua huolettaa joku asia, sanon lyhyitä rukouksia pitkin päivää. Kun rukoilet, puhu Herralle, kerro Hänelle kaikki ongelmasi, huolesi ja kysy Häneltä myös kysymyksiä. Ole sitten hiljaa, kuuntele ja odota Hänen vastaustaan. Jumala puhuu ja Hän vastaa sinulle Hänen täydellisellä ajoituksellaan.

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Lue tänään osana hartaushetkeäsi Psalmi 20. Rukoilen, että se rohkaisisi sinua. Jumala ohjaa askeleitasi ja suojelee sinua pahalta. Jumala on asettanut oman Nimensä vaakalaudalle ja niin kuin eräässä raamatunselityksessä (Liberty Bible Commentary) sanotaan “Hän on myös laittanut maineensa pelastajana vaakalaudalle.” Jumala voittaa taistelusi. Usko Hänen mahtavaan voimaansa!

Herra sanoo: “Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä. Kun hän huutaa minua, minä vastaan. Minä olen hänen tukenaan ahdingossa, pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
Ps 91:14-15

Ennen kuin kuninkaat lähtivät sotaan, he antoivat aina uhrilahjan Jumalalle. He lupasivat laittaa sotalippunsa vihollisten linnoituksiin Herran nimessä. Kuinka monesti olenkaan rukoillut, että kun Herra kukistaa vihollisen meidän perheessämme, niin me kuulutamme sen katolta! Haluan ylistää Herraa kaikesta siitä, mitä Hän on tehnyt meidän perheellemme. Vihollinen saattaa kyllä yrittää hyökkäillä kimppuusi, mutta Jumala on suurempi!

Jaamme todistuksia odottavilta puolisoilta ympäri maailmaa joka viikko. Saamme ylistää Herraa siitä, miten Hän auttaa sinua, kukistaa vihollisen, vastaa tarpeisiisi ja antaa sinulle, mitä sydämesi halajaa. Huudatko ilosta ja annatko Jumalalle kiitoksen pienistä ja suurista rukousvastauksistasi? Aloita tänään!

Herra, meidän Jumalamme, on uskollinen. Hän suojelee sinua, pelastaa sinut ja auttaa sinua koetuksissa ja koettelemuksissa. Huuda Häntä avuksi ja Hän vastaa sinulle. Luota Häneen, kun odotat ja uskot Hänen ajoitukseensa. Hän voittaa sodan. Muista aina laittaa Jumalan taisteluvarustus itsesi ja perheesi ylle päivittäin niin kuin Efesolaiskirjeessä 6:10-18.

Jeesuksessa Kristuksessa on voitto. Hän on jo maksanut verellään hinnan ristillä jokaisen syntisen puolesta. Hankkiudu eroon kaikesta epäilyksestä, epäuskosta ja pelosta sydämessäsi. Usko Herraan, sinun Jumalaasi, että Hän voittaa sodan huolimatta avioliittosi olosuhteista. Usko, että olosuhdevuoresi toisella puolella on soturienkeleitä. Yhtäkkiä vuoresi sortuu ja katoaa.

Herra, meidän isiemme Jumala! Sinä olet Jumala, joka asut taivaassa ja hallitset kaikkia maan valtakuntia. Sinun on kaikki voima ja valta, kukaan ei voi sinua vastustaa.
2 Aik 20:6

Herra näkee kyyneleesi, kuulee avunhuutosi, kun rukoilet hädässäsi ja kun et enää tiedä, mitä tehdä. Pyydä Herraa päivittäin avaamaan hengelliset silmäsi ja korvasi, jotta voit kuulla Hänen viisauttaan, tietoaan ja ymmärrystään, kun luet Raamatusta Hänen jumalallisia vastauksiaan. Sinua ei ole kukistettu. Jeesus Kristus nousi ja kukisti vihollisen. Voit kulkea voitossa! Olet Kuninkaan lapsi.

Suurimmassa hädässäsi, kun lähes kaikki näyttää menevän väärin, etkä voi tehdä enää mitään muuttaaksesi olosuhteitasi, ainoa toivosi on huutaa avuksi Herraa, sinun Jumalaasi, ja asettaa elämäsi ja olosuhteesi Hänen käsiinsä. Huuda avuksi Herraa ja Hänen armoaan pyytäen Hänen jumalallista väliintuloaan. Ole sitten luottavainen, että Herra, sinun Jumalasi, vastaa rukouksiisi, eikä Hän ikinä hylkää sinua tai perhettäsi!

Toiset kerskuvat sotavaunuistaan, toiset hevosistaan, mutta me kutsumme avuksi Herran, Jumalamme, nimeä. Nuo toiset kompastuvat ja kaatuvat, mutta me pysymme pystyssä ja kestämme. Herra, anna kuninkaalle voitto! Vastaa meille, kun huudamme sinulta apua!
Ps 20:7-9

Oletko jo kuunnellut Are your prayer’s working -CD:tämme (Toimivatko rukouksesi)? Toimivatko rukouksesi henkilökohtaisessa elämässäsi ja muiden elämässä, joiden puolesta rukoilet säännöllisesti? Tiedätkö, miten rukoilla? Tämä sarja antaa sinulle viisautta, tietoa ja periaatteita siihen, miten opetella tekemään rukouselämästäsi tehokkaampaa ja miten nähdä vastauksia rukouksiisi. Sarjaan kuuluu: “Are your prayers working?”, “18 hindrances to your prayers“, ja “Know your spiritual weapons – Become a prayer warrior”. Sarja on saatavilla CD:nä tai MP3-latauksena.