Herra, haluan että Sinun tahtosi tapahtuu

Suomennettu hartaudesta:
Lord, I want Your will to be done
Charlyne Cares Devotion 7.1.2022

Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. Rukoilkaa te siis näin:– Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
Matt 6:8-13

Haluatko tietää Jumalan tahdon avioliitollesi? Etsitkö Herraa kysellen ja rukoillen Häntä osoittamaan tahtonsa sinulle? Joka päivä miehet ja naiset surffailevat netissä ja löytävät meidän nettisivumme, kyselevät monia kysymyksiä, etsivät mielipiteitä ja kyselyitä monista eri lähteistä ja haluavat tietää Jumalan tahdon avioliitossaan.

Oletko sinä erilainen? Mene Herran luokse ja etsi Hänen tahtoaan ja tietään elämällesi. Sinun Taivaallinen Isäsi tietää, mitä tarvitset, ennen kuin edes pyydät Häneltä. Jumala tietää kaikki yksityiskohdat aviomiehestäsi tai vaimostasi ja tietää yksityiskohdat sinusta, houkutuksistasi ja vahvuuksistasi. Hän tietää kaiken puolisosi sydämestä ja kaikki lastesi ongelmat.

Rukoiletko päivittäin aviomiehesi tai vaimosi puolesta, jotta hän muuttaisi syntistä käyttäytymistään, tekojaan tai sanojaan? Puolisosi saattaa käydä seurakunnassa ja raamattuopetuksessa, mutta laittavatko he Jumalan sanan käytäntöön antamalla anteeksi ja rakastamalla sinua pyyteettömästi?

Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä! Hylätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas. — Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra… Niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.
Jes 55:6-8, 11

Kun rukoilet ja puhut Herralle, Hän puhuu sydämeesi. Herra näyttää sinulle Hänen tahtonsa Sanansa kautta sekä muilla merkeillä. Hän paljastaa sinulle jollakin tavalla, mitä Hän saa aikaan ja mitä Hän haluaa sinulta. Päätätkö tehdä Jumalan tahdon elämässäsi ja avioliitossasi?

Jaan sinulle raamatunkohdan, joka näyttää, että sinun tulee etsiä Jumalan tahtoa tulevaisuuden tavoitteitasi ja suunnitelmiasi varten. Kyllä, tarkoitan sinun avioliitto-ongelmiasi. Jumalalla on suunnitelma ja tulevaisuus sinulle. Etsitkö Hänen tahtoaan ja tietään? Seuraatko Hänen suunnitelmaansa ja sanot joka päivä lujasti “ei” vihollisen houkutuksille, tempuille ja juonille? Vihollinen haluaa viedä sinut kiertotielle, joka johtaa sinut tuhoon.

Kuulkaa nyt, te jotka sanotte: “Tänään tai huomenna me lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin, viivymme siellä vuoden, teemme kauppoja ja keräämme hyvät voitot.” Ettehän te tiedä, mitä huomispäivä tuo teidän elämäänne! Savua te olette, joka hetken näkyy ja sitten haihtuu. Näin teidän tulisi sanoa: “Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä.” Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette. Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.
Jaak 4:13-17

On monta osa-aluetta, joissa voimme tietää Jumalan tahdon lukemalla Sanaa. Yksi esimerkki on pelastus. Herra rakastaa puolisoasi niin paljon että on halukas odottamaan, että puolisosi antautuisi Hänen suunnitelmalleen ja tottelisi sitä avioliiton eheytymiseksi.

Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2 Piet 3:9

Seisotko “muurinaukossa” avioliittosi puolesta ikuisesti? Opetteletko tietämään Jumalan tahdon ja sitten odotat Hänen tahtoaan avioliitollesi? Elämme lopun aikoja, joten rukoilen, että päätät etsiä Herraa tietääksesi Jumalan tahdon. Tottele sitten Jumalan tietä avioliittosi eheytymiseksi. Pysy lujana Herrassa joka päivä ja rukoile, että Herra koskettaisi puolisosi sydäntä.

Jaan yhden apostoli Paavalin monista lempirukouksista, joka erityisesti “pyytää, että te saisitte runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisitte täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon”. Tämä on erinomainen rukous, jota voit rukoilla puolisosi nimellä päivittäin. Tämä on myös rukoukseni sinulle tänään. Voit “tietää ja tehdä” Jumalan tahdon elämässäsi ja avioliitossasi!

Siitä lähtien, kun saimme tästä kuulla, mekin olemme lakkaamatta rukoilleet teidän puolestanne ja pyytäneet, että te saisitte runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisitte täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon. Rukoilemme, että eläisitte Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että kantaisitte hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon teitä olemaan aina kestäviä ja kärsivällisiä. Kristus ja hänen työnsä. Kiittäkää iloiten Isää, joka on tehnyt teidät kelvollisiksi saamaan pyhille kuuluvan perintöosan valon valtakunnasta. Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto.
Kol 1:9-14