Herra, anna minulle tietoa

9.6.2019

Herra, anna minulle tietoa

Suomennettu hartaudesta: Lord, give me knowledge (Charlyne Cares Devotion 7.6.2019)

Anna minulle tietoa, anna oikeaa ymmärrystä, minä turvaan sinun käskyihisi.
Ps 119:66

Jos Herra tulisi sinun luoksesi ja kertoisi sinulle selkeästi, mikä on Hänen suunnitelmansa sinun perheellesi, tekisitkö niin kuin Hän sanoo? Uskon, että Hän pyytää sinua rukoilemaan ja seisomaan avioliittosi puolesta. Tiedän, että Jumala loi avioliiton, ja että Hän vihaa avioeroa.

Rukoilen, että sinulla on päiväkirja, johon kirjoitat säännöllisesti ne kerrat, kun Herra on puhunut sydämeesi tai antanut sinulle merkin tai raamatunkohdan, joka pomppaa silmille ja vastaa kysymykseen, jota olet rukoillut. Tarvitset viisautta mutta myös tietoa.

Näin tuhoutuu minun kansani, sillä kukaan ei tunne minua.
Hoos 4:6

Sinulla on saattanut olla ongelmia avioliitossasi monesta syystä, jopa erilaisista persoonallisuuksista johtuen, tai kumpikaan teistä ei oppinut rukoilemaan avioliittonne parantumisen puolesta. Nyt avioliittonne on kriittisessä tilassa, tai saatat jopa sanoa, että se on kuollut. Rukoilen, että lopetat kysymästä kysymyksiä lähimmäisiltäsi ja kuuntelemasta heitä. Etsi sen sijaan sitä Yhtä ja vain sitä Yhtä, joka tietää totuuden tulevaisuudestasi: Herraa sinun Jumalaasi ja Pyhää Henkeä. Tarvitset viisautta, mutta tarvitset myös tietoa. Opettele, kuinka saada tietoa opiskelemalla periaatteita ja ohjeita Raamatusta.

Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta.
Sananl 1:7

Sinun tulee mennä Herran luokse ja alkaa kerryttämään tietoa siitä, kuinka eheytyä ja saada siunattu avioliitto.

Ota varteen, poikani, mitä sinulle sanon, pidä mielessäsi minun neuvoni. Herkistä korvasi kuulemaan viisautta, avaa sydämesi ymmärrykselle, pyydä tietoa avuksi, korota äänesi ja kutsu ymmärrystä. Etsi sitä kuin hopeaa, tavoittele niin kuin kätkettyä aarretta. Silloin tajuat, mitä on Herran pelko, opit, mitä on Jumalan tunteminen, sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen.
Sananl 2:1-6

Kun otin avioeron Bobista, Herra puhui sydämeeni kaksi kuukautta myöhemmin ja näytti minulle, että tein suuren virheen erotessani hänestä. Olin luovuttanut ensin Jumalan suhteen ja sitten Bobin. Olin tehnyt liiton Bobin kanssa ja rikkomassa sitä. Katsoin olosuhteita, enkä luottanut Herraan Jumalaani, joka voi tehdä mitä tahansa! Olin antanut avioliittoni tuhoutua, koska minulla ei ollut tietoa siitä, mitä tehdä avioliiton uudelleenrakentamiseksi.

Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
Luuk 1:37

Sinä päivänä kirkossa Herra sanoi minulle, että minun elämäntehtäväni oli seisoa “muurinaukossa” aviomieheni sielun puolesta, että hän palaisi takaisin Herran luokse ja perheensä luokse, ja että Herra eheyttäisi avioliittomme, niin että se olisi parempi kuin ennen. Tiesin, että Herra oli sanonut minulle, että minun tulisi odottaa Häntä avioliiton eheytymisessä. Jumala oli puhunut sydämeeni ja Hän antaisi minulle tietoa siitä, kuinka suorittaa tuo tehtävä.

Herra Jumala on kaikkivaltias, kaikkitietävä ja Hän on kaikkialla. Herra, sinun Jumalasi, joka loi taivaan ja maan, loi sinut ja Hänellä on täydellinen tieto sinusta ja olosuhteistasi. Hän on aina kanssasi ja Hänen ajatuksensa kohdistuvat sinuun jokaisessa tilanteessa.

Lue Psalmi 130 ja rohkaistu siitä, miten paljon Herrasi rakastaa sinua. Hän loi sinut ja Hänellä on suunnitelma ja tarkoitus elämällesi, vaikka olet nyt käymässä läpi tätä kriisiä avioliitossasi. Hän haluaa auttaa sinua, antaa sinulle viisautta ja tietoa. Huuda Häntä avuksi.

Herra, sinä olet minut tutkinut, sinä tunnet minut…

Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.
Ps 139:1, 5-6

Jumala käyttää Sanaansa opettaakseen meille rakkaudesta, avioliitosta, raha-asioista, terveydestä, perheongelmista, anteeksiannosta, ikuisesta elämästä, hengellisestä sodankäynnistä ja niin monesta eri aiheesta. Sinun täytyy opiskella saadaksesi viisautta, tietoa ja ymmärrystä. Sitten sinun täytyy rukoilla, etsiä ja pyytää Pyhää Henkeä muuttamaan teitä ja vaikuttamaan yliluonnollisesti sekä sinun että puolisosi elämässä.

Alla oleva raamatunkohta kertoo kaiken, ja se voidaan muuttaa kauniiksi henkilökohtaiseksi rukoukseksi sinulle ja aviomiehellesi tai vaimollesi.

Siitä lähtien, kun saimme tästä kuulla, mekin olemme lakkaamatta rukoilleet teidän puolestanne ja pyytäneet, että te saisitte runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisitte täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon. Rukoilemme, että eläisitte Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että kantaisitte hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon teitä olemaan aina kestäviä ja kärsivällisiä. Kiittäkää iloiten Isää, joka on tehnyt teidät kelvollisiksi saamaan pyhille kuuluvan perintöosan valon valtakunnasta. Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto.
Kol 1:9-14