En pysty tähän

22.7.2021

En pysty tähän

Suomennettu hartaudesta: I can’t keep doing this (Charlyne Cares Devotion 21.7.2021)

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte.
Jer 29:11-13

“Pitääkö minun oikeasti seisoa avioliittoni puolesta? Olen yksinäinen. Kuinka kauan minun pitää odottaa? Entä jos aviomieheni tai vaimoni ei tule ikinä kotiin?”

Kuulostaako samanlaisilta ajatuksilta, joiden kanssa kamppailet joka päivä? Vihollinen hyökkää mieleesi, tunteisiisi ja asenteisiisi. Rakas ystävä, vangitse kaikki ajatuksesi, joita ajattelet joka hetki.

Mietitkö deittailua tai että “menisit eteenpäin elämässäsi”? Sinun tulee vangita ajatuksesi. Kenen luulet puhuvan mieleesi, Herrasi ja Pelastajasi vai vihollisen, Saatanan, joka on tullut vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan avioliittosi, sinut ja lapsesi? Muista, sinä olet Jumalan armeijassa ja kimppuusi on hyökätty, mutta Jumalalla on aseet, joita voit käyttää.

Me elämme tässä maailmassa mutta emme taistele tämän maailman tavoin. Taisteluaseemme eivät ole ihmisten aseita, vaan niillä on Jumalan antama voima tuhota linnoituksia. Me kaadamme kumoon järjen päätelmät ja kaiken, mikä nousee ylpeänä vastustamaan Jumalan tuntemista. Me vangitsemme kaikki ajatukset kuuliaisiksi Kristukselle.
2 Kor 10:3-5

Avioero ei ole ongelma vain maallisessa yhteisössä vaan myös seurakunnassa. Rukoilen, että seurakunnat tulisivat niiden pariskuntien rinnalle, joilla on avioliitto-ongelmia, ja auttaisivat heitä tielle kohti eheytymistä. Kuvittele, mitä Herra voisi tehdä, jos seurakunnat nousisivat vastustamaan vihollista, joka tulee Jumalan huoneeseen eksyttämään ihmisiä.

Seurakuntiemme tulee olla majakkana ja toivona pariskunnille, joilla on avioliitto-ongelmia. Jumala voi parantaa ja herättää henkiin sairaat ja kuolleet avioliitot.

Ymmärrätkö, että sinun ei tarvitse luovuttaa avioliittosi suhteen sen takia, että puolisosi on langennut syntiin? Jeesus lähetettiin maan päälle etsimään ja pelastamaan kaikki syntiset. Hän voi pelastaa ja vapauttaa kenet tahansa, jos vain seisomme muurinaukossa, rukoilemme ja olemme välimiehenä heidän pelastuksensa ja vapautumisensa puolesta.

Minä etsin heidän joukostaan miestä, joka vahvistaisi muurin, seisoisi lujana sen aukossa ja torjuisi maataan uhkaavan tuhon, mutta sitä miestä en löytänyt.
Hes 22:30

Tiedän sen pelon, joka sinulla on tulevaisuudestasi. Kuinka aiot maksaa laskut, maksaa asunnon tai talon, huolehtia lapsista ja silti tehdä töitä ja huolehtia perheestäsi? Mitä tapahtuu, jos sairastut? Muista, heitä kaikki huolesi Herralle.

Muista aina, kuka pitää tulevaisuuttasi kädessään. Puolisosi saattaa näyttää olevan maailman huipulla, mutta muista, että synti on hauskaa vain hetken aikaa ja seuraukset sille, että hylätään Jumala, johtavat hengelliseen ja fyysiseen tuhoon. Sen takia sinä rukoilet ja olet välimiehenä puolisosi puolesta. Sinulla on tulevaisuus ja toivo!

Älä kadehdi niitä, jotka elävät synnissä, elä Herran pelossa päivästä päivään. Jos sen teet, sinulla on tulevaisuus eikä toivosi raukea tyhjiin. Kuuntele, poikani, ja viisastu, ohjaa ajatuksesi oikealle tielle.
Sananl 23:17-19

Mitä Herra on puhunut sinulle? Mitä sanoja, merkkejä, lauluja tai unia Herra on puhunut sinulle odottamisesi alusta alkaen?

Muistatko, kuinka monesti Herra on vastannut rukouksiisi? Kuinka monta kertaa Herra on osoittanut sinulle Hänen tahtonsa ja tiensä avioliitollesi ja tulevaisuudellesi? Uskotko niihin lupauksiin, joita Herra on puhunut sydämeesi? Jos yhä epäilet, pyydä Herralta vielä yksi vahvistuksen sana ja lopeta sitten epäileminen iäksi!

Sinun tulee oppia kulkemaan uskossa ja uskoa siihen, mitä Herra puhuu sydämeesi. Mitä enemmän kasvat ja aikuistut Herrassa, sitä helpompaa se on. Olet hengellisellä matkalla, jonka voitot jatkuvat paljon pidemmälle kuin osaat ikinä kuvitella. Hänellä on täydellinen suunnitelma sinulle ja tuleville sukupolville.

Älä ikinä unohda, että olemme vain läpikulkumatkalla tässä maailmassa ja todellinen kotimme on taivas. Herra pitää kyllä huolta sinusta ja perheestäsi. Jumalan suunnitelmat ja tiet ovat parhaat. Hän ei ikinä hylkää sinua, mutta kysymys on: “Hylkäätkö sinä Herrasi, kun et usko ja tottele Hänen suunnitelmaansa ja tarkoitustaan avioliitollesi? Seisotko avioliittosi puolesta ikuisesti?” Sitoudu uudelleen tänään!

Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut… Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.
2 Piet 3:13-15, 17-18